Obserwujący 0
Endriuu07

Kilka przydatnych rzeczy w Scriptingu.

4 posty w tym temacie

Zaczynamy

1. Funkcja na pobranie gdy gracz rozłącza się z serwerem

client_disconnect

Przykład:

public client_disconnect (id) {
        ZapiszExpa(id);
}
2. Funkcja na pobranie gdy gracz łączy się z serwerem client_connect Przykład:
public client_connect (id) {
        WczytajExpa(id);
}
3. Funkcja na pobranie gdy gracz połączył się z serwerem i wybiera drużyne client_putinserver Przykład:
public client_putinserver (id) {
        client_print(id,3,"Wybierasz druzyne")
}
4. Funkcja na pobranie początku rundy Po czasie freeztime register_logevent("start", 2, "1=Round_Start") Przykład:
public start () {
        client_print(0,print_center,"Go, Go, Go. Polska do Boju!")
}
5. Funkcja na pobranie nowej rundy register_event("HLTV", "nowa", "a", "1=0", "2=0") Przykład:
public nowa () {
        client_print(0,print_center,"Go, Go, Go. Polska do Boju!")
}
6. Funkcja na pobranie końca rundy register_logevent("koniec", 2, "1=Round_End") Przykład:
public koniec () 
{
        for ( new id = 1; id <= get_maxplayers(); id++ )
        {
               client_cmd(id, "say /menu");
        }
}
7. Funkcja na pobieranie plików u gracza plugin_precache Przykład:
public plugin_precache () {
       //Pliki do pobrania
}

Koniec takich najpotrzebniejszych rzeczy z modułu amxmodx

A teraz tak jakby zagadnienia

Co to jest ent, id, 0 lub () ?

ent - Jest to jakiś byt

id - Jest to wykonywane na graczu (w moim przypadku będe tym graczem)

0 - Jest to wykonywane na wszystkich graczach

() - () - oznacza, że parametry ustawia się w funkcji, np. poprzez read_data lub public nie posiada id, czyli trzeba pobierać id gracza w pętelce tak jak w przykładzie powyżej.

by Skull3D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W połowie wytłumaczone.

Nie wytłumaczyłeś co robią te pętle w funkcjach, dla niewiadomych.

Przykłady źle dobrane bo znów jest odwołanie do jakiejś funkcji z parametrem WczytajExpa itp.

Wypadałoby też wytłumaczyć poszczególne printy, które co i gdzie wyświetlają i zamiast id podamy 0 (jeśli dobrze pamietam) to wiadomosć pójdzie do wszystkich.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

id - idzie tylko do gracza na ktorym jest wykonana funkcja

0 - do all graczy

        WczytajExpa(id); 

Ja dalem tylko przyklad :)

a petle masz tu

amxx.pl/topic/6814-petle/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Gość
Ten temat jest zamknięty i nie można dodawać odpowiedzi.
Obserwujący 0