chrumcio

Coraz więcej postów typu "Poszukaj na Google"

25 postów w tym temacie

Dobra. Nie wiedziałem gdzie za bardzo ten temat dać :(

 

Proponuję by coś robić postami typu "Poszukaj na google,google nie gryzie,itp...",przecież po to ktoś ma na forum konto by z niego korzystać ?

 

1.png

 

Przecież nie będę zakładał X kont na stronach,skoro mam konto np.tu ... Niestety,takich postów tutaj coraz więcej ...

Nie chcesz nie odpowiadaj ;) ... nikt cię nie zmusza.

 

Ale luz,niech będą te google,więc w takim razie poco forum skoro jest google ? jaki sens jest tu zakładać konto i się udzielać skoro jest google ?

 

A i jeszcze jedno,przecież równie dobrze google mogło go skierować tutaj ( tak jak mnie gdy szukałem rozwiązania)

 

 

hejt na chruma uważam za otwarty :pig:

 

7 osób lubią to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dokładnie, sam miałem już taką sytuację, po co pisać tu tematy i pytać na forum skoro wszystko już jest w Google, zostaje może 5% "danych" których być może nie ma w Google ale z tych 5% forum się nie zrobi, poza tym są tu ludzie którzy w życiu nie robili np. forum i chcą spytać, odsyłanie ich do Google powoduje tylko negatywny odzew, jeszcze ze strony Supporta który po to ma tą rangę żeby pomóc a nie wysyłać gdzie indziej, prawda?
Takich postów w ogóle nie powinno być i powinny być usuwane, szczególnie te IDIOTYCZNE linki z automatycznym POWOLNYM wpisywaniem, cholery można dostać jak się to widzi i czeka tracą czas i nerwy - bezsens totalny.

2 osoby lubią to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Panowie, nie rozumiem po co ten cały temat. Forum jest od zadawania pytań jak i udzielania odpowiedzi. Niemniej jednak konto u nas nie upoważnia do zezwolenia "nieużywania mózgu". Coraz częściej pokazują się tematy na tyle banalne, że ludzie stracili już zapał do pomocy, bo odpowiedzi w necie - a u nas tym bardziej - jest już na dany temat tyle, że z nudów dany autor tematu wpisałby swój problem w wyszukiwarkę.

Niestety, umiejętność pozyskiwania informacji samemu zanika z dnia na dzień. Każdy chce mieć odpowiedź "na już" i trzeba się z tym pogodzić, bo nie widzę sensu walczyć.

 

Co do wypowiedzi @ShanonWEB - bo to była jego wypowiedź - po części dobrze robi, bo pokazuje autorowi, że istnieje takie coś wyszukiwarka, która nie służy jedynie (uwaga! wypowiedź ironiczna) do wyszukiwania ludzi z tindera, facebooka czy szukania "kwejków", kotków i porno.

 

Przed założeniem tematu, sprawdź czy ktoś nie miał już podobnego problemu! - niestety tej zasady nie pilnuje nikt, nawet wy udzielający pomocy, nawet ja sam się czasami łapię na tym. Oferujecie jeszcze raz identyczną pomoc na temat, który został już rozwiązany. Szanujmy swój czas.

 

PS. Tak, wiem. Każdy z nas się kiedyś uczył ;)

8 osób lubią to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No nie da się ukryć, że jest w tym sporo racji...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
27 minut temu, Salvation napisał:

Forum jest od zadawania pytań jak i udzielania odpowiedzi.

No właśnie jest niby od tego,ale skoro padają odp.typu poszukaj na google to po co forum ?

27 minut temu, Salvation napisał:

Coraz częściej pokazują się tematy na tyle banalne, że ludzie stracili już zapał do pomocy,

Dla jednego będzie to banał,dla kogoś raczkującego już nie.Jak ktoś nie chce odpowiadać to niech nie odpowiada,ale pisać "google" mija się z celem.Rozumiem że odpowiedzi są w google (jak to sugerują częste posty) ale skoro ktoś ma konto tu na forum to po co ma biegać po X stronach i zakładać konta (przecież nie na każdej stronie wszystko jest widoczne dla wszystkich)

 

27 minut temu, Salvation napisał:

a u nas tym bardziej - jest już na dany temat tyle, że z nudów dany autor tematu wpisałby swój problem w wyszukiwarkę.

Skoro jest tu odpowiedź a autor zakłada kolejny temat taki sam,no to go nakierować,a nagminne tematy karać warnem ... nie widzę problemu.

27 minut temu, Salvation napisał:

Każdy chce mieć odpowiedź "na już"

Jakoś takich tematów jest mało,no i wiadomo że jak ktoś będzie znał odpowiedź to odpisze,a jeśli ktoś co 5 min odświeża temat,lub spamuje na SB by mu pomóc to jaki problem dać warna ? .

27 minut temu, Salvation napisał:

Przed założeniem tematu, sprawdź czy ktoś nie miał już podobnego problemu! - niestety tej zasady nie pilnuje nikt

Jaki problem warny dawać ?,posypią się warny to i ludzie zaczną sprawdzać czy ktoś już nie miał takiego samego lub podobnego problemu.

27 minut temu, Salvation napisał:

nawet wy udzielający pomocy

Jak wiem że istnieje lub znajdę to go nakieruję,ot przykład.

Szanuję czas,ale ludzi którzy potrafią sensowną odpowiedź dać poza "poszukaj na google".

 

Czyli po kolei

Skoro ktoś ma rangę "Supportu",to chyba dobrze by było żeby dawał sensowne odpowiedzi poza poszukaj na google.(Ale w takim przypadku każdy może mieć rangę supportu i odpowiadać na tematy "Poszukaj w google"

Skoro odpowiedź istnieje na forum już,to go nakierować ... jeśli ktoś nagminnie zakłada tematy zamiast poszukać to go karać

Tak,każdy się uczył,jak i dostawał ludzkie odpowiedzi kiedyś,a teraz pełno speców od google ;)

 

Takie odpowiedzi zniechęcają ludzi do wypowiadania się na forum,a tak zobaczy normalną odpowiedź i może się zostanie tu na forum (Tak jak ja)

PS. Rozumiem to że czasem ręce opadają,bo komuś ciężko skorzystać z wyszukiwarki "mam tu na myśli forumowej,nie google" bo sam często to przerabiałem, gdy wypowiadałem się na forach z grami gdzie ludzie mieli jakieś problemy.Ale zamiast kierować go do google to ignorowałem taki wpis,lub mu po prostu pisałem że na forum już jest takowe rozwiązanie :).

Edytowane przez chrumcio
2 osoby lubią to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
7 minut temu, chrumcio napisał:

skoro ktoś ma konto tu na forum to po co ma biegać po X stronach i zakładać konta

Nikt nikomu nie każe biegać po całym Internecie w poszukiwaniu rozwiązania problemu - chociaż sam autor mógłby wyjść z taką inicjatywą. My też posiadamy wyszukiwarkę i tematy specjalnie są zmieniane tak, że nawet laik jak nie wie w czym problem to rozwiązanie znajdzie.

 

10 minut temu, chrumcio napisał:

Skoro jest tu odpowiedź a autor zakłada kolejny temat taki sam,no to go nakierować,a nagminne tematy karać warnem ... nie widzę problemu.

Równie dobrze sami za autora możecie poszukać rozwiązania u nas, wkleić link do aktualnego tematu, zgłosić temat do zamknięcia do mnie i po sprawie. A nie kontynuować offtop i odpowiadać innemu użytkownikowi. Nie widzę problemu jak i możliwości karania autora za temat, który już u nas jest.

 

13 minut temu, chrumcio napisał:

jeśli ktoś co 5 min odświeża temat,lub spamuje na SB by mu pomóc to jaki problem dać warna ? .

14 minut temu, chrumcio napisał:

Jaki problem warny dawać ?,posypią się warny to i ludzie zaczną sprawdzać czy ktoś już nie miał takiego samego lub podobnego problemu.

Żaden, takie warny są wystawiane za recydywę.

 

15 minut temu, chrumcio napisał:

Jak wiem że istnieje lub znajdę to go nakieruję

Odkąd tu jestem, to tylko niektóre osoby tak robią. Reszta nadal brnie w ślepe pomaganie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Rozumiem cię i wiem o co ci chodzi,ale skoro ktoś ma rangę Support  to chyba do czegoś zobowiązuje,po za odpowiedziami typu poszukaj na google.

A skoro tak ma to wyglądać to każdy może mieć takową rangę i pisać by poszukał na google ;)

Cytuj

Cenieni użytkownicy, posiadający wiedzę z różnego zakresu, aktywnie udzielający się i pomagający innym użytkownikom. Administrator sam wybiera użytkowników i następnie dodaje ich do grupy. 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

@chrumcio jako że zalinkowałeś do mojego posta to odpowiem.

Pierwszy wynik, który wyskoczy po kliknięciu w link, który podałem jest rozwiązaniem problemu, więc nie rozumiem dlaczego oburzasz się oto, że ktoś odsyła do google'a. Ludzie muszą się wreszcie nauczyć samodzielnie wyszukiwać pewne rzeczy, przynajmniej takie banalne do zrobienia jak dodanie ogłoszenia, zmiana postów na tryb klasyczny, ustawienie daty. Nie widzę sensu w tym, żebym miał opisywać rzecz, która jest już kilkukrotnie opisana (w tym przeze mnie - poradnik jak zrobić ogłoszenie). Jak ktoś dostanie link do google'a to może sobie uświadomi, że szukanie odpowiedzi wcale nie jest takie trudne.

Edytowane przez Ardex
3 osoby lubią to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

@Ardex

Mi tu chodziło o co innego z tym linkiem,a mianowicie o to że jak znajdę rozwiązanie które znajduje się na forum,to zapodam linka :)

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Support jest od pomocy ale takiej aby nakierować a nie zapodać gotowiec, który zostanie bezmyślnie skopiowany i wklejony.

2 osoby lubią to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Myślę że jakby napisał to zwykły użytkownik to tego tematu by nie było. @chrumcio ma rację, ja tego tematu jeszcze nie przejrzałem, takie posty odsyłające do Google są wnerwiające.

 

Trzeba się postawić w sytuacji użytkownika, i zakładać że otrzymywał już podobne odpowiedzi i wie że ma tylko 50 % szans aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie. Problem też jest taki że nie każdy potrafi znaleźć coś w Google.. nie wie co wpisać, szybko się zniechęca... Dlatego powinniśmy go nakierować na gotową 100% odpowiedź. Od tego właśnie są fora. Podawanie linków do Google odbierane jest jako  "Masz tutaj link do Google sam sobie poszukaj bo było to już tyle razy że nie się nie chce pisać rozwiązania..." - trochę zniechęcające nie? Przez takie coś traci się użytkowników bo wolą jednak poszukać forum gdzie otrzymają gotową odpowiedź a nie tylko link do Google.

 

Godzinę temu, rogue napisał:

Support jest od pomocy ale takiej aby nakierować a nie zapodać gotowiec, który zostanie bezmyślnie skopiowany i wklejony.

 

Teraz każdy liczy na gotowiec, nie każdy chce i musi znać budowę powiedzmy silnika MyBB, on chce tylko dodać ogłoszenie a reszta go nie interesuje. 

 

Nakierować go można w lepszy sposób, np. podając link do wyszukiwarki, czy tematu w którym ten problem został rozwiązany. Link do innego forum też nie zaszkodzi. 

 

http://pecetowicz.pl/szukaj/?&q=ogłoszenie mybb

 

Ja nie zauważyłem aby tych linków odsyłających do Google było jakoś dużo no ale będziemy teraz je usuwać. 

4 osoby lubią to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Linki te mają na celu pokazanie użytkownikom, że “google nie gryzie”. To, że coraz większa liczba użytkowników z tego forum ma przekonanie “Mój problem jest indywidualny, zawsze” pokazuje tylko niskie ego. Wracając do linku - owszem, odsyła do google, lecz fraza zawiera stronę na której ma wyszukiwać wyniku, pecetowicz.pl (dawniej webmasteuj.pl). Przykład:

Cytuj

<div id site:pecetowicz.pl

 

Twoim zdaniem wszyscy powinniśmy rozpisywać się, dokładnie wszystko tłumaczyć i jeszcze podać gotowe rozwiązanie. Natomiast widzę, że również masz swoje grzeszki, bo kiedy pomagamy w danym wątku - bezsensowną operacją jest kopiowanie z innych for i przypisywanie sobie tej odpowiedzi. (nie wspomnę tutaj o braku zgody na kopiowanie i dalsze jej rozpowszechnianie). Jak już tak bardzo chcesz wypominać mi “błędy” - przypomnij sobie o swoich i czy na 101% trzymasz się regulaminów (i nie mowa tu tylko o tym na stronie, a również nt. praw autorskich i innych). Również zauważyłem, że kiedy pewnego użytkownika coś zaboli - paluszki od razu wrą do szukania. Szkoda, że tylko przy takich sytuacjach.

 

@SeNioR Każdy liczy - a ty bądź frajerem i mu ją możesz dać. Jeżeli ja będę odpisywać, a taki wątek już miał miejsce na innym forum, tutaj - podam link zewnętrzny, wewnętrzny lub do google, lecz on dodatkowo zawiera frazę, która definiuję daną stronę. (o ile rozwiązanie znajduje się na niej) (dział "problemy" nie definiuje "rozwiążemy za Ciebie")

 

Niech każda osoba, która myśli jak ty - poczyta definicje słów. “nauka, uczyć się, forum FAQ itp.”, a później się wypowiada. Nie, dla mnie nauką nie jest i nie było, pisanie z każdym problemem co dzień lub kilka w jednym dniu i czekaniu na rozwiązanie. Jak napisałem - niskie ego, bo chcecie dostać indywidualną odpowiedź, choć rok temu była już taka odpowiedź.

 

Napomknę tylko, że nauka nie opiera się na ciągłym pisaniu o pomoc (a rozwiązanie od roku na konkurencyjnym forum). Mam nadzieję, że o takiej nauce piszemy, no chyba, że chodzi Ci o naukę zakładania ambitniejszych tematów, ich tytułowania i opisywania, ale to temat na inny wątek. (kierowałbym w dział SEO)

 

Ostatnim zdaniem. Owszem, kiedy widzę, że użytkownik na prawdę ma problem i nie wie jak go rozwiązać lub/i chciałby dowiedzieć się czegoś więcej, niż dostać rozwiązanie - chętnie dam mu kilka cennych rad oraz wytłumaczę działanie danego kodu. Natomiast, jeżeli mamy pseudo uczących się, którzy piszą po kilka tematów w ciągu dnia z problemem - no sorry, nie. Nie mam zamiaru kopiować innych odpowiedzi z for, tylko po to by NA TYM forum to znalazł, a nie u konkurencji. (Twój pierwszy post @chrumcio właśnie daje tak to do zrozumienia. Nie, nie tylko Twój. Inni użytkownicy również tak to widzą, czyli "Jest rozwiązanie, ale nie na forum, na którym zakładam ten wątek, z tym samym problemem. Odpowiedź musi leżeć na stronie pecetowicz.pl nie u konkurencji)

2 osoby lubią to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeśli wszyscy będą tak odpisywać to z forum zrobi się druga elektroda..

4 osoby lubią to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dnia 3.11.2016 o 18:52, ShanonWEB napisał:

Linki te mają na celu pokazanie użytkownikom, że “google nie gryzie”

Podanie linku do tematu też nie gryzie.. podanie zadowalającej odpowiedzi czy gotowca też nie gryzie.

 

Dnia 3.11.2016 o 18:52, ShanonWEB napisał:

To, że coraz większa liczba użytkowników z tego forum ma przekonanie “Mój problem jest indywidualny, zawsze” pokazuje tylko niskie ego.

Od tego jest w końcu forum, oni mogą być nowi, dopiero co zaczynają przygodę z MyBB odsyłanie ich do Google nic nie da.

 

Dnia 3.11.2016 o 18:52, ShanonWEB napisał:

Natomiast widzę, że również masz swoje grzeszki, bo kiedy pomagamy w danym wątku - bezsensowną operacją jest kopiowanie z innych for i przypisywanie sobie tej odpowiedzi. (nie wspomnę tutaj o braku zgody na kopiowanie i dalsze jej rozpowszechnianie).

Ale ty teraz piszesz o mnie? Bo w temacie nie chodzi w ogóle o ciebie tylko o Aredex'a a dokładnie o jego post odsyłający do Google.

 

Dnia 3.11.2016 o 18:52, ShanonWEB napisał:

@SeNioR Każdy liczy - a ty bądź frajerem i mu ją możesz dać

Obraziłeś teraz połowę użytkowników.. jeżeli dla ciebie to frajerstwo to najlepiej w ogóle się nie wypowiadaj, najlepiej podawać link do Google bo tak jest łatwiej.. szczyt durnoty. 

 

Dnia 3.11.2016 o 18:52, ShanonWEB napisał:

Nie mam zamiaru kopiować innych odpowiedzi z for, tylko po to by NA TYM forum to znalazł, a nie u konkurencji.

A kto wspomina tu o kopiowaniu? Mówimy o odpowiedziach właśnie typu "Google nie gryzie", "Idź poszukaj na Google".. powinniśmy te forum zapełniać dobrą treścią a nie linkami do Google. I nikt nie mówi tutaj o kopiowaniu z innych for.

 

PS: Jak ty ten post pisałeś bo chyba się zbugował i edytować się go nie da. 

3 osoby lubią to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To teraz trzeba odsyłać do pecetowicz, jak nie do pecetowicz to do supportu, jak support nie pomoże to może do kogoś kto potrafi rozruszać mózg innej osoby.

Nazwy tematów i tak są zmieniane, treści postów też na pecetowicz są zmieniane przez Administrację, to co tu wolno a czego nie? 

Chcę szybką odpowiedź bo jest już w Google - nie bo zostanie usunięta. 

Chcę szybką odpowiedź - poczekaj na support aż zrobi podobny wątek jaki jest już w Google aczkolwiek aby nie wyglądał jak copy / pastę i poczekam z 4 godziny :)

Plus dla autora tematu! 

 

 

 

Ps. Pozdrawiam dział darmowe ogłoszenia za które trzeba zapłacić. 

Edytowane przez emil0wy
1 osoba lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie płacisz za wystawienie ogłoszenia przecież, o czym Ty piszesz teraz?

10 minut temu, emil0wy napisał:

Ps. Pozdrawiam dział darmowe ogłoszenia za które trzeba zapłacić. 

 

10 minut temu, emil0wy napisał:

Nazwy tematów i tak są zmieniane, treści postów też na pecetowicz są zmieniane przez Administrację

Treści są jedynie poprawiane, a nie zmieniane. Za to tematy są zmieniane zgodnie z wytycznymi pod SEO, bo zakładacie takie:
"mam problem", "jak to rozwiązać?", "nie działa, pomocy!"... Jakbyście pomyśleli jak wytłumaczyć swój problem w jednym zdaniu, oraz opisali cały problem od początku do końca w pierwszym poście, to nie tylko ja czy @SeNioR miałby mniej roboty, a wątki byłby dużo, dużo krótsze.

2 osoby lubią to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
12 godzin temu, emil0wy napisał:

To teraz trzeba odsyłać do pecetowicz, jak nie do pecetowicz to do supportu, jak support nie pomoże to może do kogoś kto potrafi rozruszać mózg innej osoby.

Nazwy tematów i tak są zmieniane, treści postów też na pecetowicz są zmieniane przez Administrację, to co tu wolno a czego nie? 

Chcę szybką odpowiedź bo jest już w Google - nie bo zostanie usunięta. 

Chcę szybką odpowiedź - poczekaj na support aż zrobi podobny wątek jaki jest już w Google aczkolwiek aby nie wyglądał jak copy / pastę i poczekam z 4 godziny :)

Plus dla autora tematu! 

 

Ps. Pozdrawiam dział darmowe ogłoszenia za które trzeba zapłacić. 

Idąc tokiem rozumowania niektórych użytkowników ... Po co nam szkoły / uczelnie skoro mamy google ?

Po co zatrudniać tylu nauczycieli czy profesorów skoro wystarczyłby jeden, który na zadane pytania odpowiadałby "Google nie gryzie" ?

 

Nie rozumiem tylko @chrumcio co masz do tych Supportów ?

"Podobno człowieka inteligentnego rozpoznaję się po udzielanych odpowiedziach ^ ^, a mądrego po zadawanych pytaniach"

Padło tutaj bardzo trafne spostrzeżenie ( bodajże @SeNioR 'a ). Użytkownik chętniej zostanie na forum na którym otrzyma fachową i konkretną pomoc, a nie odpowiedź "Masz, poszukaj sobie - było [...]".

 

Moim zdaniem takie "występki" nie zasługują na warna, a działania skierowane w ich stronę powinny sprowadzać się do usuwania tego typu postów.

@SeNioR Myślę, że śmiało mógłbyś rozważyć propozycję wprowadzenia ujemnej reputacji. ( Jeśli chcesz mogę założyć nowy temat ).

 

@emil0wy Myślę, że wyczerpującej odpowiedzi dostarczy ci regulamin forum  Jeśli twój temat bądź jego treść została w jakiś sposób zmodyfikowana to najwyraźniej ktoś do tego upoważniony znalazł jakiś powód ( przyczynę ), nie sądzisz ?

1 osoba lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
11 godzin temu, Master Yoga napisał:

Nie rozumiem tylko @chrumcio co masz do tych Supportów :D ?

Nic nie mam :) ale myślałem że ktoś z rangą Support udziela odpowiedzi poza "poszukaj na google" :p Bo jak by się nie patrzeć to każdy może być supportem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 godzinę temu, chrumcio napisał:

Nic nie mam :) ale myślałem że ktoś z rangą Support udziela odpowiedzi poza "poszukaj na google" :p Bo jak by się nie patrzeć to każdy może być supportem.

 

Przesadzasz. Który użytkownik posiadający rangę Support wypowiada się tylko w taki sposób? Raz odesłałem do google'a przy problemie, którego rozwiązanie wyskakuje od razu po samym wpisaniu "ogłoszenie mybb". Fajnie by było, żeby Ci, co szukają pomocy próbowali rozwiązać problem najpierw sami, nie wymagam chyba za dużo prawda? Zresztą, chyba nie tylko mi to przeszkadza

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ostatnio wypowiadałem sie krótko na ten temat po przez chatbox. Nie wiem jak Senior na poczatku myślał tworząc grupę Support, może miał nadzieje, ze będą to użytkownicy, którzy podeślą gotowe rozwiązanie za każdym razem jak ktoś o to poprosi. Ale na szczęście (przynajmniej imo) jest troche inaczej. Jak wspomniałem wcześniej Support pomoże z problemem ale w taki sposób, że nakieruje na poprawną drogę a nie wykona całą robotę za kogoś. Ostatnio pojawił się wątek dotyczący rozwijania i zwijania diva ze zmianą napisu, zostało podane gotowe rozwiązanie po czym pojawia sie kolejny dotyczący tego samego, ale już w innym układzie (jak będę na lapku czyli jutro to zapodam linki). Według mnie bylo lepiej podpowiedzieć co należy zrobić aby uzyskać taki efekt niż dać gotowiec i obserwować jak po chwili powstaje identyczny wątek bo użytkownik nie ma pojęcia z czego sklada się zapodany skrypt.

 

Nie twierdzę, że wina leży po stronie osoby, która pomogła ale lepiej jest odpowiednio nakierować bo w ten sposób istnieje szansa, ze zostanie rozwiązany kolejny problem, który może zrodzić sie podczas dalszej pracy. Bo czasem mam wrażenie, ze poziom postów z problemami coraz bardziej spada...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Odnoszę wrażenie że mój temat chyba został źle odebrany,że co nie którzy myślą że krytykuję czyjąś prace ... Nie było to moim zamiarem,jeśli ktoś tak to odebrał to przeprasza :)

 

O co mi dokładnie chodziło.

Pisałem temat okiem zwykłego usera jak i nooba. Czyli kogoś kto się nie zna na tym :p

Nie oszukujmy się,zwykły user który zakłada konto i zakłada tematy w celu uzyskania pomocy,oczekuje jakiejś odpowiedzi poza "poszukaj na google".Pisanie odpowiedzi "google" raczej zrazi niż zachęci do czegokolwiek.

 

Zachęta.

Jeśli chcemy zachęcić usera by sam starał się rozwiązać problem,to należy go chociaż nakierować czego ma szukać,a nie pisać "poszukaj na google".Taki user już wie czego ma szukać na przyszłość,i najprawdopodobniej sam dojdzie do tego co i jak.

 

Odsyłanie.

Zamiast odsyłać usera do google,to lepiej go odesłać do jakiejś strony,np.http://www.kurshtml.edu.pl i napisać co ma poczytać.

 

Banalne pytania. 

Dla jednego banalne będzie układanie puzzli,a dla kogo innego układanie klocków.To że dla kogoś może wydawać się banalne,nie znaczy że dla innych również.Nie każdy przecież zna się na wszystkim.

 

Każdy kiedyś zaczynał,jeden załapał szybciej,drugi już nie.Również jeden załapie coś bez problemu,innemu już będzie cza tłumaczyć.

 

Odpowiedzi.

Dlatego sądzę by zamiast odpowiadać "google" napisać jakąś odpowiedź która go nakieruje,user zakładając temat nie zawsze musi wiedzieć o co chodzi i czego ma szukać.Również przecież nikt nie oczekuje tu od każdego referatów czy artykułów **uj wie jakich,jeśli coś jest wystarczy go odesłać do strony na której se może poczytać.

 

Słowem zakończenia.

Nie oszukujmy się,user widzący odpowiedzi "poszukaj na google,google nie boli,itp..." raczej to go zrazi i zniechęci do czegokolwiek,już nie wspominając o tym że już tu nie zajrzy (a nóż okaże się pomocny w innych dziedzinach).Na pewno jest tu sporo userów którzy po otrzymaniu ludzkiej odpowiedzi/pomocy,zostali na dłużej niż 5 min (np ja :p )

Przecież jak chcemy kogoś zachęć by sam próbował rozwiązać swój problem,to go wystarczy nakierować :)

 

Ps.Temat nie był kierowany tylko do supportu,ale user widzący kogoś z taką rangą,to raczej oczekuje jakiejś normalnej odpowiedzi :) .Również nikt nikogo nie zmusza do odpowiadania czy pomagania z danym problemem.

Pamiętajmy że każdy czegoś się uczył,i nie każdy może być dobry w danej dziedzinie,lepiej go nakierować na trop niż wyganiać do google ;)

 

Zapomniał bym o jeszcze jednej rzeczy,a mianowicie o problemach które już zostały rozwiązane.

Czy nie lepiej napisać mu że taki temat już istnieje ? i żeby skorzystał z wyszukiwarki ? ... Również zawsze jak komuś się chce może podesłać już link ;)

Również takie tematy można przecież przenosić do kosza,by nie zaśmiecały wyszukiwarki nie potrzebnymi tematami.

 

Tyle ode mnie.Możecie dalej mnie hejtować :p

Edytowane przez chrumcio
2 osoby lubią to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nawet jak nakierujesz użytkownika, a użytkownik jest albo świeży w tym co robi, albo porywa się z motyką na Słońce bez wiedzy podstawowej, to te nakierowanie nic nie da. Tak jak wspomniał @rogue, dasz gotowca, to za chwilę pojawi się kolejny z prośbą o edycję tego wg "widzi mi się" użytkownika. Skierowanie go na dział zleceń też nic nie da, bo i tak go nie wystawi. A przecież jakby nie było, pomagający marnuje swój czas - czasami nawet więcej niż by tego chciał. Natomiast niektórzy nagminnie to wykorzystują. Dlatego dopóki sami proszący o pomoc się nie zmienią, to wątpię, że zmieni się stosunek pomagających.

2 osoby lubią to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Godzinę temu, Salvation napisał:

dasz gotowca, to za chwilę pojawi się kolejny

nie pisałem by dawać gotowce :o (Jak ktoś będzie chciał to da,a jak nie to nie) tak jak pisałem że nikt nikomu nie każe na siłę pisać.

Skoro nakierowywanie nie pomoga,to trudno ... najwyraźniej nie poradzi sobie.A jak komuś się chce,to będzie mu tłumaczył tak długo,aż się znudzi i odpuści.

Kto pisał o marnowaniu czasu ? :o Nie chce - Nie pomaga,Nakierowuje ale to nic nie pomaga - nie odpowiada dalej,ma czas - będzie próbował do skutku.

Edytowane przez chrumcio

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 godziny temu, chrumcio napisał:

zwykły user (...) oczekuje jakiejś odpowiedzi poza "poszukaj na google".Pisanie odpowiedzi "google" raczej zrazi niż zachęci do czegokolwiek.

 

Nie widziałem jeszcze ani jednego takiego posta. Ja wrzuciłem do posta link do już wyszukanego problemu, wystarczyło kliknąć i wejść w pierwszy wynik.

 

2 godziny temu, chrumcio napisał:

Tyle ode mnie.Możecie dalej mnie hejtować :p

Nikt Cię nie hejtuje. Napisałeś jak to wygląda z Twojej perspektywy, a teraz my opisujemy to jak my to postrzegamy.

1 osoba lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 minutę temu, Ardex napisał:

Ja wrzuciłem do posta link do już wyszukanego problemu, wystarczyło kliknąć i wejść w pierwszy wynik.

Pisałem ogólnie,nie miałem na myśli tylko jednej osoby :)

1 minutę temu, Ardex napisał:

Nikt Cię nie hejtuje. Napisałeś jak to wygląda z Twojej perspektywy, a teraz my opisujemy to jak my to postrzegamy.

Było to pisane żartobliwie ;)

 

Wiem że każdy wyraża swoją opinię,nic przeciwko temu nie mam ... o to w końcu chodzi.

1 osoba lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Rejestracja

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz